Články

Zažijte hory od vodní hladiny

Šéfredaktorka Elly

Stále se nemůžete rozhodnout, kam se vydat v létě s rodinou na dovolenou? Máte rádi hory, alpskou přírodu a nádherné výhledy v kombinaci s perfektními službami, skvělým jídlem a pohostinností domácích? Tak ani chvilku neváhejte a vydejte se dětmi do Bregenzského lesa v rakouské spolkové zemi Vorarlbersko.

Na podzim jsem vás lákal na putování z chaty na chatu. Teď tu mám plnohodnotnou letní dovolenou s každodenním koupáním. Nedělám si legraci, ale když jsme v loni s rodinou putovali Bregenzským lesem ve Vorarlbersku, byla šílená horka! Proto hlavně naše děti ocenily, že jsme se mohli každý den parádně vykoupat. A věřte, že pohled na Alpy z osvěžujícího bazénu, horského lesa nebo průzračné řeky je naprosto skvělý!

Naše bydlení ve Schröckenu obstarali skvělí Angelika a Josef Jochumovi, majitelé nádherného domu nesoucí hrdé jméno Villa Natur. Místo uprostřed kopců v odlehlé části, už tak malé vesnice Schröcken, slibovalo skutečný klid. A klid tam byl a taky všude blízko. Když se totiž ubytujete v Bregenzském lese na více než tři dny, dostanete kartu hosta, která vám velmi zjednoduší pohyb po horách. Součástí této karty totiž je možnost využívat zdarma některé lanovky, cestovat údolním místním autobusem a rovněž volný vstup na většinu místních koupališť. A věřte, že jich tu je opravdu dost.

Horské počasí je nevyzpytatelné. Můžete chytiti déšť až sněžení, ale také strašná horka. Navíc sluníčko ve vyšších polohách peče o poznání více. My se ze Schröckenu vydali na pěší výlet ze sedla Hochtannberg, kam nás právě dopravil místní turistický autobus který, jak jsem už zmínil, můžete použít zdarma, když máte kartu hosta ubytovaného nejméně na tři dny.

Kratičký výlet kolem jezera Kalbelesee jsme si nakonec protáhli na celé odpoledne a byl skvělý. Hodně k tomu přispěla zastávka u dalšího jezera pod horským hotelem Körbersee, které se jmenuje stejně jako jezero. Vedro bylo už tak nesnesitelné, že jsme si po malém občerstvení na zahrádce hotelu, s parádním výhledem na okolní ještě stále trochu zasněžené hory, neodpustili koupel v chladných vodách jezera. A zážitek to byl opravdu skvělý. Po prvním osmělení se, jsem nemohl dostat děti z vody, nejvíce je bavilo plavat mezi pstruhy, na které by mi doma často nestačil pekáč. Dostat se zpět do Schröckenu byla pak otázka hodinky a bylo to pořád z kopce. Koho by zajímalo, jak se v horách žilo dříve, může se po cestě zastavit v alpském muzeu Batzen.

Další skvělou věcí na kartě hosta ubytovaného v Bregenzském lese je možnost zdarma využívat některé lanovky. Osm vrcholků můžete zdarma dosáhnout lanovkou a začít tak svůj výlet na nejvyšším bodě v okolí. Co víc si mohou třeba rodiče s malými dětmi přát. Navíc třeba Andelsbuch je skvělé pro začátečníky i pokročilé v paraglaidingu. A věřte, že to musí být velký zážitek spustit se na křídle téměř z výšky naší Sněžky. Lanovkou “na kopec”, konkrétně do téměř devatenácti set metrů nad mořem můžete vyjet také z městečka Warth. A až se sem po celodenním výletě vrátíte, i tady si můžete dopřát koupel v chladivém jezeře, jen kousek za centrem.

Když jsme se hned druhý den odpoledne kvůli nesnesitelnému horku vydali z Villy Natur do vesnice Au na koupaliště, byl jsem strašně překvapený, jak krásné nerezové bazény tu mají. Navíc brouzdaliště pro děti a bazén s nízkou vodou a hlavně naprosto skvělá skluzavka. Ani moc dlouhá a prudká, aby mě jízda mojí dcery na ní donutila vstát z deky a zase ani moc pomalá a krátká, aby to děti brzy přestalo bavit. Já tak hned druhý den na rodinné dovolené mohl číst na dece uprostřed Alp knížku, děti se ráchaly ve vodě a všichni jsme byli šťastní!

Další den jsme se vydali na cestu z chaty na chatu a po našem horském putování, třeba na chatě Hoch Hädrich nebyla ani sprcha, jsme se těšili do bazénu. V Hittisau mají stejně jako v sedmi dalších vesnicích v Bregenzském lese krásný nerezový bazén, který je vyhříván na 24°C. Kromě malé, ne příliš rychlé skluzavky se ale mohou děti s rodiči vyblbnout na krásném tobogánu. Který je zase přesně na hranici snesitelnosti, jak ze strany rodičů, tak dětí. Prostě tak akorát.

Ani tohle koupaliště však nebylo poslední. Naši návštěvu na krásné rodinné farmě Metzlerových v Eggu, jsme naplánovali na poslední den před odjezdem. Krásná moderní farma nabízí mnoho. Děti se zde mohou seznámit s celým procesem výroby mléka, pohladit si některou kozu nebo poníka. Nahlédnout do králíkárny nebo kurníku. Metzlerovi navíc vyrábí vlastní řadu kosmetiky vyrobenou ze syrovátky, přirozeného odpadu při výrobě mléka. Zajímavé dopoledne. Děti ale nakonec ve 40°C vedrech ocenily návštěvu lesního koupaliště v Au. Opět ve skvělé kondici s vyhřívanou vodou.

Jak jsem říkal rakouské Alpy si ve Vorarlbersku a speciálně v Bregenzském lese můžete užít i v nesnesitelném horku. Možností koupání je tu víc než dost.

Autor cestopisů pro náš web, Tomáš Hájek, je fotograf, cestovatel a novinář. Pracoval v Lidových novinách, v Deníku a dodnes píše cestopisné reportáže pro mnoho dalších českých médií. Sám vede travel blog My Lost Hat (www.mylosthat.com).